Back from Ørslev Kloster

Så kom jeg tilbage fra tre dage på Ørslev Kloster – et refugium i nærheden af Skive. Det er nu tredie gang jeg har været derude og hver gang får jeg produceret i rigt mål. De to første gange brugte jeg på at færdiggøre min første roman – og p.t. vælter afslagene fra forlagene ind af døren 🙂

Jeg er nu igang med et nyt bogprojekt med arbejdstitelen “Verdensskabninger” og er kommet rigtig langt de sidste dage. Hvis I hører til det skrivende folk skulle I prøve sådan et sted!

– og så møder man interssante mennesker: forfattere, specialestuderende, lektorer og professorer, kunstnere i alle afskygninger, der hver især arbejder på deres projekter. Denne gang drak jeg mig den ene aften fuld i rødvin sammen med en lektor i fransk, som også har udgivet et par digtsamlinger – Jan Flemming Scheel hedder han.

Nå nu håber jeg dælme at nogen af de mindre forlag vil tage min bog – og så er det ellers med at få nummer to færdig.

Har I erfaringer med forlag – så vil jeg gerne høre om det…

4 kommentarer

  1. Åhja, Ørslev er så dejligt. Har været der én gang, og sikken jeg fik skrevet. Siden har jeg været 4-5 gange på Hald Hovedgaard, – det er blevet mit faste skrivehjem nu.
    Det store spørgsmål om Ørslev er: Valgte du et af de højloftede værelser eller et af de lavloftede? (Fik at vide af Tove Borre (den tidl. leder på stedet), at der var en eller anden systematik i, hvordan folk valgte, men jeg vil ikke afsløre den på forhånd!)

    Har du prøvet Hovedland – nu snakker jeg forlag – ? Der har jeg fået meget grundig behandling et par gange (men de endte nu med at afvise både min Fred og Ro, som snart udkommer på Facet, og min pædofiliroman, som stadig svæver i det uvisse…).
    Der er også Forlaget Nord. Der har jeg også fået meget fin behandling og grundig redaktørvejledning i en første redigeringsrunde (de var ret nær en udgivelse af Fred og Ro, men jeg blev ramt af en sparerunde og røg alligevel ud af varmen til sidst).

    Held og lykke med jagten på den rette forlægger i hvert fald.

    (Og mange tak for linkningen. Den blev jeg vældig glad for at se.)

    Ane-Marie

  2. he he – sidste gang valgte jeg såmænd det værelse der var frit 🙂 Men hvis jeg selv kunne vælge, ville jeg tage et af dem med højt til loftet. Og jeg kunne også godt tænke mig at prøve det med himmelsengen – det siges det spøger der (men det er altid optaget).

    Tak for forslag til forlag. Jeg vil prøve dem du anbefaler.

  3. Aha! Har ellers hørt, at der er en overtendens til, at mænd vælger de lavloftede, mens kvinder vil have de højloftede 🙂

    Ja, har hørt en del om spøgelser der også. Men mødte ingen, selv om det absolut må være stedet til det.

    På Hald har de to, men dem har jeg nu heller ikke set noget til. Det ene er der skrevet mindst én novelle om. Han skulle være ret uhyggelig – ikke novellens forfatter – men spøjelset.

  4. Hej Brian,

    Tak for din hilsen på din blåk og tak for sidst! På ØK er der med garanti spøgelser i Tårnværelset, men jeg kan ikke huske om jeg fortalte dig min egen oplevelse med en uidentificeret række omvendte nonner med fritstillede duske?

    bedste hilsner
    send en hilsen!

    Jan Flemming Scheel

Skriv et svar

