Er det nu så skørt? – poesi fra en skør!

Så har medierne gang i historien om Jan Henrik Møller, der er isoleringsfængslet fordi han har “svære personlighedsforstyrrelser” – og hvordan dette faktisk bare gør ham mere skør. Det er ikke det jeg vil diskutere her – ej heller rimeligheden i en sådan måde at fængsle folk på. Det jeg faldt over i dagens udgave af Nyhedsavisen, var følgende digt – skrevet af Jan Henrik Møller i 2. klasse (vidst nok sammen med sin mor):

jeg er skør

i bolden

jeg elsker dig

du er meget klog

og meget skør

i bolden og

det passer

det kan man

ikke lave om

på. basta

man må godt være

skør bare man har

det godt med sig selv

det passer

men jeg er

så skør at jeg

ikke kan have

det godt med

mig selv. basta

Hvad siger I så – skulle det nu være skørt. jeg synes faktisk det er ret godt 🙂

Skriv et svar

