Perfekt forlags afslag!

Tænk at man kan blive så glad for et afslag fra et forlag – men har netop modtaget et, som jeg vil referere her i uddrag. Det bestyrker mig absolut i, at jeg bare skal skrive! Det lyder som følger, hvor jeg har fjernet en lille smule. Jeg vil nemlig ikke afsløre pointen i bogen – og heller ikke forlaget:

Brian Petersens Skyldsejler Indeholder flere gode fortællinger. De er små skæve historier, mørke og dystre. En mand bygger et bjerg i sin baghave for at flygte fra tomhed. En ægtemand der flytter ind hos sin afdøde kone for at få hende til at tie stille. Og det sidste menneske på jorden der dræber sit nyfødte barn før Guds straf finder det. Absuditeten i tekstens motiver lader læseren trække på smilebåndet til tider, men historierne står altid dystre tilbage.
Forfatteren har valgt at bygge teksten op omkring en rammefortælling. I kælderen af et slot sidder to mænd spærret inde. den ene fortæller historierne til den anden og gradvist bliver det tydeligt at historierne relaterer til tilhørerens egen situation. (her følger et afsnit der siger for meget om historien).
Jeg anbefaler ikke en udgivelse af bogen i sin nuværende form på (forlaget), men jeg vil klart anbefale forfatteren at arbejde videre med sine historier. Enhver forfatter der kan tale om at nogle trapper ligesom bare går mere nedad end andre går opad er en forfatter jeg personligt gerne vil høre mere til…

Det er sgu da dejligt at høre sådan noget – og totalt for godt at forlaget gider sende denne udmelding til mig. Normalt får man jo ingen kommentarer 🙂

5 kommentarer

  1. Ja, jeg kan godt forstå, at du er glad for dette afslag, for det er tydeligt, at forlaget rent faktisk har sat sig ind i dine tekster og ydet en indsats for at tolke dem. Naturligvis ærgerligt, at de ikke vil udgive din bog, men der er ganske givet et andet forlag, der gerne vil. Den lyder virkelig spændende!

  2. Tak for fin fødselsdagsgave! 😉 At blive tilføjet din blogroll, mener jeg!

    Go paaske!

  3. Det var et dejligt afslag, ganske enig! Uhyre positivt. Det er ét af dem, man kan gå styrket videre på.
    Og det lyder som en spændende sag, værket. Alene titlen – fængende og mærkelig. Og de trapper… jooo, ikke dårligt :-).

  4. Det er faktisk et udmærket afslag, når det nu endelig skal være. Og jeg blev jo helt nysgerrig – det med manden der bygger et bjerg osv..Held og lykke videre frem!

  5. Til lykke med afslaget! 😉

Skriv et svar

