Bus-skriveri

Tænk sig – så kommer min kæreste drønende ind af døren i tirsdags med en seddel i hånden, hvorpå der er et tilbud om en tur til Bruxelles fredag, lørdag, søndag for 300 kr. per person – tur/retur, hotel mit halv-pensionist und alles!

Vupti – og vi var på vej til en fantastisk weekend i solskin og uovertruffent biergeschmack.

Men hvad laver man så lige på en 13 timers bustur på vej tilbage fra europarlementer og ømme fødder? Tja – man arbejder sæføli på sin næste roman…

Min første af slagsen, Skyldsejler, ligger p.t. stadig hos et forlag, men jeg er rigtig godt igang med næste projekt. Bogen har arbejdstitelen “Verdensskabninger“, som jeg i øvrigt også tror bliver den endelige titel. Indholdet er stort set på plads og historien ligger på min hjerne-USB – blot skal den lige grifles ned – og hvornår dælen har man tid til det? Tjoo – det har man i en bus i tretten timer, hvor man sidder og glor på marker med køer på og pludseligt synes, at det er vældigt interessant.

Verdenskabninger (eller Verdens Skabninger) kommer til at indeholde mellem 50 og 100 “beskrivelser” af – rigtigt gættet – skabninger i verden, eller rettere skabninger i menneskenes hoveder. Men nok om det lige nu (vil jo ikke afsløre for meget).

Så tag en tur med bussen (vi ruller, vi ruller) og få tid til at skrive!

2 kommentarer

  1. Det lyder som en dejlig tur. Og det er sikkert en god idé at bruge bustiden til at skrive – hvis man altså kan det (jeg bliver køresyg af at kigge ned, når jeg transporteres).
    Bogens handling lyder spændende. Det må være rart at have handlingen klar i hovedet, og så bare skrive derudaf. Lad høre, hvordan det går.

  2. Jeg er dårlig til busskriveri. Og til i det hele taget, at holde mig til dét, der nu er nødvendigt. Sidder og blogger på urban i stedet for at bearbejde min novellesamling. På den måde bliver det aldrig til noget 😦

    Ellers godt at høre, at nogen gør!

Skriv et svar

