Kultur Battle i Århus m.m.m.

Efter en meget positiv travl dag i går, som blandt andet bød på bogmesse i Århus Musikhus, oplæsning på Cafe Gemmestedet med tre fremragende forfattere og efterfølgende fest hos Vangsgård antikvariat og boghandel, kæmper mit stakkels hoved nu med de klassiske håndværkere, som absolut altid skal hamre løs, lige når man har mest ondt i knolden. Men lidt om dagen:

Bogmesse:
Mange fine stanne (hedder det det?) og spændende gæster til at læse op – dog også kamp om kundernes ører i den forbindelse. Jeg fik ikke købt så meget, som jeg havde regnet med. Kun en enkelt bog belv det til, nemlig Søren Linds “Høns i pluralis og på flugt”, som jeg er stødt på på Bogbloggen. P.t. ligger den så i et skab på Gemmestedet, da jeg ikke gad slæbe rundt på den hele aftenen. Men jeg glæder mig til at læse den.

Søren Lind

Gemmestedet:
Gemmestedet er stedet hvor det sker i Århus, når det kommer til oplæsninger. Århus Poetklub har Åben Poetisk Scene hver anden tirsdag, og ind imellem er der også andre arrangementer. Som fx i går, hvor tre forfattere læste op. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad de hedder. Ejheller finde et link – men superfedt, det var det. Den ene oplæser var danmarksmesteren i poetry-slam, som for nyligt har udgivet en digtsamling tror jeg…

Vangsgaard:
Efter bogmesse og oplæsning var der inviteret til “after party” hos Vangsgaard antikvariat og boghandel. De har en rigtig fin cafe i kælderetagen med bar og det hele. Der var gratis fadøl og en masse branchefolk – skidesjov og god fest DER!

Hvad sker der nu?
I aften tager jeg til København, hvor jeg skal på et to-dages kursus i visuel kommunikation (arbejdsrelateret). På onsdag i næste uge har Poetklubben gang i endnu et arrangement, nemlig Kultur Battle, som nok skal blive både sjovt og interessant. Desværre når jeg ikke selv at komme – men støt århus Poetklub og kom og se på!

Sikke hvor der dog sker en masse!

6 kommentarer

  1. Var du til stede på Bogmessen under den Erling Jepsen-seance, hvor forfatteren var i færd med at demonstrere sin romanfigur Jørgens (fra Frygtelig Lykkelig) virkelige og gruelige død ved kvælning (i et gebis!), netop var nået til selve dødskampen – og blev afbrudt af en lind messe-højttaler-kvindestemme, som indsmigrende og HØJT sagde: ‘FOR BØRN OG BARNLIGE SJÆLE’?

    Jepsen greb groteskheden i luften – og der var ikke et eneste publikumsøje tørt!

  2. ha ha – det lyder sgu sjovt. Nej desværre overværede jeg ikke denne seance. Jeg var der blot i et par timer lørdag.

  3. Kunne det have været Marius Nørup-Nielsen, Peter Dyreborg og Thorkil Jacobsen du så/hørte på Gemmestedet i lørdags!?

  4. hej Anonyme 🙂

    Jamen det var da lige dem det var – thanks…

  5. Fedt du har købt Søren Lind-bogen – håber at kunne læse her hvad du synes om den, når du når til at læse den!

  6. Fandt lige frem til din blog vha. Google + mit eget navn, og jo, det var os på Gemmestedet. Håber, at det var en oplevelse værd… ,-)

    Og hvis du vil vide mere, så:

    Marius = http://www.virkeligheden.info
    Peter = http://www.peterdyreborg.com
    Thorkil = http://www.thorkil.com

    Yo.

Skriv et svar

