CFC/LSD

En af mine egne favoritter:

CFC/LSD

Og måske løber vi bare rundt
som brune drivhusgasser
Du og jeg
I møbelmoneternes ulidelige letsind
Skingerdunst til fylde
og øretappet
pungnarkomani

Og måske det er ren svævegaranti
smilets ubrugte status
På biotopens overraskende momenter
der fylder kroppens væsker
og barkens hjerne
der glimter

Som kloakrotter på LSD
Som skyer på CFC

________________________________________________________

Et eksperiment med et ældre digt:

Mørkemænd

3 kommentarer

  1. Mørkemænd er dælme spooky, men super godt! Og sikke et billede!

    CFC/LSD har jeg lidt sværere ved at spore mig ind på, men det flyder fint og er fuldt af sproglige perler som “skingerdunst til fylde”, “øretappet pungnarkomani”, “smilets ubrugte status” og “barkens hjerne”.

    Gode digte begge to, hver på sin meget forskellige vis.

  2. Thanks…

    Ja det er sjovt med CFC/LSD – den rammer heller ikke rigtig til oplæsninger og hos magasiner. Trods det kan jeg rigtig godt lide den selv. Det må være noget med min egen forståelse for indholdet – eller noget?

  3. Hm. Stramt og granitagtigt. Jes! 🙂

    Skægge ord også! Rytmiske.

Skriv et svar

