Litteratur konkurrencer

Jeg er stødt på denne side, som jeg synes er rigtig god – ikke sådan på det layoutmæssige business, men ideen fanme! Det kunne vi godt bruge i DK – et sted hvor alle konkurrencer er oplistede, så man hele tiden kan holde sig ajour og deltage i dem, der nu passer til én.

Bog og pen

Tjek siden ud – og hvis du har en lille tysker gemt i din nederste spids af din storetå, eller derude hvor regndråberne vender – så kan du sikkert finde noget der passer på dig. Der er utallige “Schriftsteller-wetbewerbe” på siden! For eksempel denne om satiriske prosatekster, eller den her med temaet Gewalt.

Bog og fly

Der er både pengepræmier, ære og andet godt at vinde rundt omkring! Hovesiden er denne.

4 kommentarer

  1. Ih, nu er det jo noget skidt, at man er et fjols til tysk …
    Det ville være skønt, om der fandtes sådan en side i DK, selv om der nok ikke er så mange konkurrencer at holde styr på. Men det er da ganske vist, at nogle konkurrencer går ens næse forbi, fordi man bare ikke læser Jydske Vestkysten eller omegnsavisen i Sønderjylland.

  2. Den side kender jeg én, som skal have en henvisning til 🙂
    Skrive tysk tør jeg ikke selv give mig ud i mere, omend jeg gerne læser det.

    Og så kan jeg ikke lade være at være umanerligt nysgerrig – når jeg på din blog klart ser, at du skriver tysk. Hvordan går det nu lige til? Ganske usædvanligt i DK.

  3. Kjeldberg:

    Såmænd ikke så usædvanligt når man kommer fra Sdr.jylland som mig – her taler vi det alle mere eller mindre godt (lidt ligesom Kjøbenhavnere der pråta svenska).

    Man har vel set Sesamstrasse og Werders Echte reklamer siden man kom til verden 🙂

  4. Nej, er du sønderjyde?! Jamen så BØR du jo læse min roman 🙂

    (Hrrmmm… Du er ikke ligefrem mindretalstysker også?) (Hele mit liv er jeg på mystisk vis TUMLET ind i hjemmetyskere, igen og igen og igen. Ikke at jeg er ked af det :-), et par af dem har vist sig very lovely indeed! :-).)

Skriv et svar

