Endnu et forbandet godt afslag!

Tjaaa – hvad dælen skal man sige. Forlagene er glade for mit manuskript, men de tør sgu ikke udgive det. I dag fik jeg følgende afslag ind af døren. Jeg citerer:

***

Kære Brian Petersen

Jeg returnerer hermed dit manuskript til bogen “Skyldsejler”, som jeg har læst med stor interesse. Desværre må jeg meddele dig, at jeg ikke vil gå ind i en udgivelse af den, da mit forlag kun udgiver børnebøger. Jeg har et par gange udgivet bøger for voksne, men hver gang uden særlig stor succes. Så…desværre.

Det var egentlig ikke min mening at læse din historie, men efter at have skimmet den første side, blev min interesse vagt. Du skriver formidabelt! Levende, malende, flydende.

Jeg håber du får held på et andet forlag, for det fortjener din historie. Hvis du på et tidspunkt finder på at skrive en spændende børnebog, er jeg meget interesseret i at se på den.”

***

For pokker da! Whats a man gotta do, når det ikke er nok at skrive godt? Nå men under alle omstændigheder varmer ordene – og giver selvtillid! hmmmfff…

(Det med “kun børnebøger” havde jeg vidst overset)

9 kommentarer

  1. Hm – børnebøger? Ja, det er sgu vigtigt at se hvilket bøger (og hvilken politisk farve) de forskellige forlag ligger inde med.

    Bedre held næste gang!

    Hilsner
    Lonni

  2. he he – problemet er, at forlaget her ikke specificerer det med børnebøger på deres hjemmeside. De voksenbøger som er udgivet, skal jo også kunne sælges fortsat – så det er jo ganske forståeligt 🙂

  3. Pokkers da også!
    Men jeg er nu helt sikker på, at du nok skal få udgivet “Skyldsejler”! Bare du ikke giver op. Det kan jo ikke passe, at man ikke kan blive udgivet, når nu man skriver hamrende godt. Har du prøvet nogle af de store forlag? Op på hesten igen! Send den videre!
    Pøj, pøj!
    Pia

  4. Det foruroliger mig, at afslagsgiveren, ifølge din gengivelse, hævder, at hans/hendes interesse blev “vagt”.
    Når der er slinger i valsen i en officiel skrivelse, hvad angår det sproglige, så begynder man jo også at stille spørgsmålstegn ved afsenderens litterære kompetencer.

    De bedste ønsker for dit værk.

  5. Hej Brian!

    Hold da op et flot afslag :D. Det er så rart når forlæggere gider bruge tid på at skrive personlige afslag. Og du kan jo skrive, så fat mod og send det af sted igen. Denne gang til ti forlag, for du har jo en flot vare i udbud!

    @ Tina
    Tegn sættes og spørgsmål stilles!
    http://harning.wordpress.com/2007/04/21/sa-l%c3%a6r-dog-dansk-brian-mikkelsen/

  6. Tina C. M. – du skal ikke være forurolig, det var min stavefejl 🙂

  7. Åh – ups, Brian! Nå, men så fik vi det på plads. 🙂

  8. Må jeg spørge hvilket børnebogsforlag det var du fik det fine afslag fra?

  9. hej Malene – det hedder såmænd Forlaget Cadeau. Du kan finde dem på nettet, men jeg ikke lige adressen 🙂

Skriv et svar

