Vi har set denne fremtid før

Cirkler er en science fiction antologi med historier fra en række danske forfattere, der på hver deres måde, giver et bud på den moderne sci-fi novelle. I mine børne- og teenageår, pløjede jeg mig igennem alt hvad jeg kunne finde af sci-fi litteratur, og min første anke om Cirkler er, at jeg synes jeg har læst det meste før. I betragtning af, at genren netop ligger op til at der skal tænkes nyt, ud over grænserne – der skal skabes nye verdener, havde jeg forventet mere af forfatternes fantasi.

Læs hele min anmeldese af CirklerMetrOrd.

Cirkler

En kommentar

  1. Det er ærgerligt, hvis kvaliteten ikke er i top. Det er som om science fiction-genren i Danmark aldrig har fundet rigtigt fodfæste, men bare er blevet en lidt perifer og halvsær fætter til de øvrige genrer. Derfor kunne det være på sin plads med en samling, der virkelig satte i’erne på deres helt rette plads i science fiction-litteraturen. Men jeg har bestemt fået lyst til at læse bogen.

Skriv et svar

