Ikke helt feriefraværende forfatter

Lad mig så hellere sige at antallet af poster vil være færre i en periode – men lig nul, ville være en übertreibung (så jeg har slettet mine Feriefisk).

Hvedekorn 02/07: Lidt en skuffelse. Jeg vil fremhæve debutanten Anders Høfft, der med sine fine sætninger, sætter tanker i bevægelse. Martin Johs. Møller skriver nogle lækre kort-fortællinger. Der er andet godt at kommer efter, men jeg synes generelt der er lidt “digte.dk” over indholdet denne gang – if you kno what i mean…

angel-fallen.gif

Bogindkøb: Snart (i dag faktisk) går turen en uge til Sønderjylland, og herefter en uge til Samsø – hvor ferien skal stå sin prøve. I den anledning blev den lokale boghandlers tilbudskasse rodet igennem i går. Resultatet var følgende, som jeg vil kaste mig over på de “varme” feriedage:

  • Alessandro Baricco, Uden blod – Roman, Gyldendal
  • Sten Kaalø, Sandet på stranden – Digte, Gyldendal
  • Palle Rosenkrantz, Hvad skovsøen gemte – Roman, Cicero
  • Les Murray, En helt almindelig regnbue – Digte, Gyldendal

Desuden er der en selvudgiver-digtsamling på vej, som jeg skal anmelde til MetrOrd. Kæresten sidder netop med Carsten Jensens, Vi, de druknede – måske man også skulle prøve den.

reader.gif

EVA: Jeg har i længere tid været igang med Katrine Buchhave Andersens, Eva – et styk vestlig hjerne med kvaps i knolden. Den er sprogmæssigt hamrende god – men jeg kommer meget langsomt videre. Den er for lang – simpelthen – man glider ikke igennem den. Spændende sprog – kedelig bog!

bored.gif

4 kommentarer

  1. Med Eva – har jeg det sådan at jeg lægger den på hylden og tager den frem (lidt som man læser en digtsamling) – derfor får jeg aldrig den der feeling – at den er for lang.

    Nå, men måske har Buchhave bare taget mit hjerte. Jeg er hende forever hengiven.

    Lonni

    PS: du øh – sendte en mail til dig over metrord ang poesiens dag – fik du den??

  2. PS: Hvad er det for en selvudgiver-roman der er på vej? 🙂

  3. Lonni:
    1: Yep – har set mailen, men har ikke taget stilling endnu – arbejde du ved. jeg må lige se tiden an. Har de andre svaret?

    2: Det er en digtsamling der hedder Emergens af Bach & Berg – ser rigtig spændende ud…

  4. De andre lader vente på sig med svar – men jeg håber der meldes lidt tilbage snart.

    🙂

    Hvilket forlag kommer bogen fra?

Skriv et svar

