Poesi/tekster: endnu en dejlig sang

Bro bro brille

bro bro brille
nu skal jeg vær stille
graver mig ned under dynen som er rød
så rød som en glød
så varm som en arm

bro bro brille
klokken den er elleve
nu er det mørkt og min mor er i sin seng
så stille jeg er
jeg er ikke her

bro bro brille
døren knirker stille
jeg holder dynen helt stramt ind til min krop
så spinkel som strå
så nøgen og grå

bro bro brille
bare lige drille
hånden den danser i cirkler ved mit ben
så kold som en nat
så hård som i nat

bro bro brille
blodet banker stille
klæbrigt i søvne mit værelse står tomt
så åben og bar
så rar som en far

3 kommentarer

  1. Pyh, den er godt nok væmmelig den her – men godt skrevet, som altid.

  2. Uff. Den slår hårdt.
    Min forårsroman bevæger sig for resten rundt i noget af det grænseland…

    (Og jeg som altid har været så glad for lige den sang…)

  3. Tak for ordene – det glæder mig at den rammer og gør avs…det var ideen 🙂

Skriv et svar

