Øv og ahhhh

JelneSå drøner man ellers ned til den lokale bogfixer for at hente årets debutantprisvinders bog, Jelne – skrevet af Henriette E. Møller og mon den så ikke liiiige er udsolgt, eller de kan faktisk ikke rigtig finde ud af det, eller var det nu den sidste, eller jeg så den lige for lidt siden, eller hvad var det nu hun hed, Hjælme? Nå – de plejer ellers at have styr på sagerne der og jeg kan jo bare hente den på et senere tidpunkt. Til gengæld hev jeg så Svend Åge Madsens seneste med under armen – “Manden der opdagede at han ikke eksisterede”, som jeg er spændt på at læse.

Så var jeg til Poetry Slam i Studenterhuset i Århus i Onsdags – hvilket var rigtig godt. JeppeManden der opdagede O og Michael Persson fra Poetklub Århus, der styrer slagets gang, er en oplevelse i sig selv at se. Det samme gælder nu i øvrigt den fortjente vinder, Johannes, der jo er et kendt ansigt på slam-scenen, og som er hammer dygtig! I samme sammenhæng fik jeg af Mikkel Grøn overrakt en lyrik-CD, som jeg inden længe vil anmelde på MetrOrd.

Nu vil jeg skrive en novelle…

6 kommentarer

  1. Den nye novellesamling af Svend Aage Madsen står også højt på min ønskeseddel. Men hvordan skal man få råd til at købe bare halvdelen af alle de bøger man ønsker sig?

  2. “Nu vil jeg skrive en novelle.” Trallala…..

    Så du skriver lige en novelle.
    Mine skønlitterære skriverier trækker som oftest ud i dage- eller ugevis. Først en mængde tanker og idéer, som skal sorteres oppe i hovedet, siden nedskrivning af stikord og små passager. Derefter råskitsen, finpudsningen og adskillige rettelser.

    Er det så let for dig at skrive en novelle, som det lige lyder i dit indlæg?

  3. Sådan har jeg det også Tina. Næste indlæg på min blog, handler om en novelle jeg har skrevet på i 12 år – sådan cirka! 😀

  4. 12 år! Well, I rest my case! 😉

  5. Hej Tina

    Ja – faktisk synes jeg det plejer at være relativt nemt. Det der tager tid for mig, er at komme på historien – hvad er ideen i novellen. Det går jeg og brygger på i hovedet – og det kan sagtens tage uger (men nogen gange kommer ideen også lige pludseligt). Når jeg ligesom har fat i “pointen” med historien, begynder jeg at skrive. Historien udarter sig naturligvis undervejs – men som regel kan jeg godt skrive en novelle på en eftermiddag, når plottet er på plads 🙂

    Jens: 12 år!!! så tager det dælen dulme noget tid at skrive en novellesamling 🙂

  6. Nu har jeg heldigvis ikke skrevet på den novelle non-stop! Men der er ingen tvivl om, at jeg hører til dem der skriver langsomt og mine historier får også lov til at ligge i dvale en gang i mellem. 🙂

Skriv et svar

