For fanden hvor er det surt!

Nu gik jeg lige og troede…

For et par måneder siden fik jeg DEN kommentar ind i mailboksen, som alle vi upublicerede forfattere går og venter på. Et forlag spurgte mig om jeg havde lyst til at indgå i et samarbejde om udgivelse af en novellesamling (på baggrund af et manuskript jeg havde sendt dem). Hvad gør man så? Jeg hoppede rundt i stuen og sofaen og sengen og klappede og ringede til min kæreste og mine venner og har siden da været et stort selvsikkert smil fra isse til fod!

Der var lige den hage ved det, at jeg skulle sende nogle flere noveller, for at der var nok til en samling. Dette fik jeg gjort – formentligt lidt for hurtigt, da jeg jo naturligvis ikke ville have at jeg havnede i glemmebogen. For helvede om jeg så ikke i dag modtager en mail om, at forlaget alligevel ikke er interesserede. De sidst fremsendte noveller, faldt ikke så godt i smag…ØV, ØV, ØV, ØV, ØV, ØV, ØV!!!!

Nu må jeg jo så igang igen med hele møllen…

At forsøge at blive publiceret som forfatter kræver SÅ meget mere end at kunne skrive; masser af tid, en god portion selvtillid, gå-på-mod så det siger spar-to, at tro nok på det til at blive ved og ved og ved og ved – som et andet Duracell-batteri, overskud i stakkevis og tusind andre ting..jeg synes fanme pludesligt det er meget hårdt…GRRRRRRR….

Jeg tror på det alligevel. Jeg har fået mange gode tilbagemeldinger fra forlag – så mon ikke – mon ikke engang?

7 kommentarer

  1. Surt ja, men dog en kæmpe tilkendegivelse 😀 – Og hvor er det ærgeligt at forlaget ikke kunne udvise en smule tålmod..
    En agent – det hvad du burde ha, – men den slags har vi jo ikke rigtig herhjemme.

    Og jo- vist skal du tro på det 😀

  2. Surt! Midt i alt skuffelsen, håber jeg du husker, at de kunne jo virkelig godt lide de første noveller. Det er alligevel et skulderklap.

    Jeg kan godt lide dit afsnit om, hvad det kræver at blive forfatter. Du har fuldstændig ret!

    Men der står i dit indlæg, at det er en novellesamling. Jeg troede, at du mest skrev digte?

    Brian – jeg kender ikke mange der er så engageret som du er. Du skal bare have nogle nye duracell-batterier, så kører du igen og før eller siden så ender det hele godt. Det er jeg fuldstændig sikker på! 😀

  3. Hej begge to – tusind tak for de opløftende ord.

    harning: En agent – ja så skulle det være sådan en med licence to kill 🙂

    Jens: Jeg er skam både på digte, noveller og romaner 🙂

    Jeg tror at det manuskript, der her er tale om, har været hos 15 forlag nu. Det har både givet de sædvanlige afslag uden begrundelser og det har faktisk også givet en del positive og grundige afslag – altså at de godt kan lide det, men sådan og sådan. Efterhånden ved jeg sgu ikke hvor jeg skal sende det til længere!!!

  4. Shit Brian! Det er sgu en skuffelse! Jeg forstår virkelig godt du er skuffet – ren narrefisse!
    Men jo, måske du gik for hurtigt til den med resten af novellerne (detsamme kunne jeg finde på at gøre i min iver).

    Held og lykke! For som jeg ser det – er du NÆSTEN indenfor med en hel fod!

    Mange hilsner
    Lonni

  5. ØV!
    Ja, det er hårdt. Især når det altid er lige ved og næsten.
    Føler med dig.

  6. Surt, Brian. Jeg er selv forfatter og kender alt til det der. Men skriv “bod” og “bøger” ell. “forlag” og se, hvad der sker :o)

  7. Tak for ordene folkens – det er rigtig godt med et par opløftende og trøstende ord 🙂

    Ward: tjoooo…meeeeen jeg vil nu hellere prøve hvad jeg kan hos forlagene, inden jeg begynder at udgive selv. Men tak for tippet 🙂

Skriv et svar

