Online igen – og nyt fra Poetklub Århus

detvisagdegaelder.jpgSå har fået vi flyttet grejet til vores nye hus og er atter koblet op på World Wild Web. Mit første indlæg her fra denne nye skriveplads, bliver en lille reklame for seneste tiltag fra Poetklub Århus – nemlig udgivelsen af antologien “Det, vi sagde gælder”, som allerede har været omtalt et par steder. Tjek poetklubbens hjemmeside for yderligere information. Støt os og køb den. Overskudet går direkte til flere poetiske tiltag. Herunder kan man læse den pressemeddelelse jeg sendte ud i begyndelsen af januar:

***

Ny antologi fra Poetklub Århus

Med en nyudgivet antologi sætter Poetklub Århus fokus på tidens danske poesi. Antologien præsenterer en broget samling af kendte og ukendte poeter fra hele landet, og giver et godt øjebliksbillede af det poetiske landskab anno 2007.

Antologien ’Dét, vi sagde gælder’ er seneste tiltag fra den århusianske klub, Poetklub Århus. Det seneste år har de to redaktører Linda Nørgaard og Kenneth Jensen arbejdet med at indsamle materiale til antologien, udvælge det bedste og få bogen færdigredigeret, layoutet og trykt.

– Det har været et stort arbejde, men også virkelig spændende. Vi har modtaget rigtig mange gode bidrag både fra kendte og ukendte poeter og det har virkelig været svært at vælge fra. Jeg synes dog vi er endt ud med en virkelig god og spændende samling. Jeg tror en af styrkerne ved antologien er, at både øvede og uøvede poesi-læsere, vil få noget ud af at læse den, siger Kenneth Jensen der sammen med Linda Nørgaard har fungeret som redaktører på antologien.

Reception og oplæsning
Den officielle udgivelsesdato er den 19. januar klokken 16.00, hvor man kan møde op hos K. F. Møllers boghandel på Store Torv i Århus. Her vil det være muligt at høre nogle af de medvirkende forfattere læse op, møde redaktørerne og erhverve sig antologien.

– Vi er meget spændte på folks reaktioner og håber naturligvis at der er mange, der har lyst til at erhverve sig et eksemplar. Jeg er sikker på de tilstedeværende forfattere gerne vil skrive en lille dedikation i antologien. Så kom endelig forbi og køb din egen udgave. Overskuddet går direkte til planlægningen af endnu flere spændende litterære tiltag, siger Linda Nørgaard. Både Linda og Kenneth er en del af bestyrelsen i Poetklub Århus.

Gang i poesien
Poetklub Århus er kendt for at være en af de nok mest aktive klubber inden for den litterære genre i Danmark. Poetklubben arrangerer og afholder op mod 50 litterære arrangementer på årsbasis, og udgiver desuden poesimagasinet ’M_gasin’ og senest det nye tidsskrift ’12linjer’. Klubben har i dag over 100 medlemmer og har blandt andet stor succes med Åben Poetisk Scene- og Poetry Slam arrangementerne i Århus.

Dét, vi sagde gælder
Poetklub Århus 2007
Forfattere: Jens Blendstrup, Lars Hougaard Clausen, Christian Djurhuus, Peter Dyreborg, Poul Exner, Simon Grotrian, Kenneth Jensen, Louis jensen, Poul Høllund Jensen, Kenneth Krabat, Keith Lohse, Eske K. Mathiesen, Caroline Minor, Henning Mortensen, Mads Mygind, Martin Johs. Møller & Arni H. Johannesson, Sleiman Nazzai, Linda Nørgaard, Martin Snoer Raaschou, Rune Kjær Rasmussen, Avey Rietveld-Speicher, Lasse Rindom, Julie Sten-Knudsen, Anders Stentoft, Charlie Sung, Karin Toft, Peter-Clement Woetmann.
90 sider
Omslag Christoffer Gertz Bach
Redaktion: Linda Nørgaard og Kenneth Jensen
ISBN 978-87-992296-0-4

Yderligere information:
Linda Nørgaard, redaktør. Tlf. 40 81 17 74
Kenneth Jensen, redaktør. Tlf. 40 21 75 02
Poetklub Århus: http://www.poetklub.dk, e-mail: info@poetklub.dk

***

Selv sendte jeg også digte til antologien – men damn, de kom sgu ikke med. Shit happens 🙂

2 kommentarer

  1. Jeg har været så heldig at få bogen i julegave af klubben (det giver bonus at være trofast støttemedlem fra Italien)!

    Jeg havde også sendt digte, men hvis jeg skal være ærlig, var det ikke noget af det bedste, jeg har lavet, så det er ok. Især når man ser, hvor god bogen er. Jeg synes det er en rigtig flot antologi. Jeg har kun læst den igennem en gang, men den tåler mange læsninger.

  2. tja – jeg forsøgte også at sende noget jeg normalt ikke ville sende til fx diverse magasiner. Skulle liiiige se hvad der skete 🙂

Skriv et svar

