Red Room – where the writers are

redroom-logo.gif

Er der mon nogen af jer, der har tjekket denne side ud? En side henvendt til forfattere og læsere. Her kan man oprette en profil som forfatter – hvis man altså har publiceret. Jeg har ikke været så langt omkring på siden, men af beskrivelsen lyder det bl.a.:

Welcome to Red Room, the online home of the world’s greatest writers. Through original, author-generated content, we offer a trustworthy and creative social network unlike any other. Here, you can connect with your favorite authors, access current industry news, and comment on engaging features. By fostering true community between authors and readers, Red Room showcases esteemed writers and inspires the next generation.

Der er rigtig mange forfattere, der har en profil på siden. Ved en hurtig skimning stødte jeg bl.a. på Salman Rushdie og Barak Obama. Tjek det ud om I lyster…

4 kommentarer

  1. Det ser spændende ud, men man skal vist være engelsksproget/skrivende. Tak for link 🙂

  2. Siden var også omtalt i Politiken for nogen tid siden. Det skulle jo være forfatternes svar på Myspace, men jeg tror ikke på projektet. Litteratur og musik kræver forskellige indgangsvinkler. Derudover har jeg den samme tanke som Kirsten: siden er kun relevant hvis man skriver på engelsk. Hvorfor skulle en dansker gå ind på “Red Room” og lede efter ny dansk litteratur? Det kan jeg ikke lige forholde mig til.

  3. Tjaaa – måske du har ret Jens. Nogen der har styr på sådan noget burde måske få den gode ide, at lave en sådan side for danske forfatter/læsere…Fordelen er vel den mulige personlige kontakt mellem forfatter og læser – for de læsere, som ikke lige falder over forfatternes egne sider – men jeg ved nu heller ikke rigtigt. På sigt, og hvis mange meldte sig til, kunne det måske være et godt projekt.

  4. Og jeg tænker straks Stepen King og “Redrom” skrevet i duggen på spejlet i Ondskabens Hotel….

    Ikke fordi det har noget med noget at gøre, men det var nu engang den retning mine (i)litterære tanker gik.

Skriv et svar

