Tysk digt: Erinnerung

Nedenstående digt findes kun i den tyske udgave. Jeg skrev det engang til en tysk poesikonkurrence. Eneste krav var, at ordet Büstenhalter skulle indgå i digtet. Man kan læse dette og andre af mine tyske digte på Fixpoetry.

Erinnerung

Vielleicht haben wir uns nicht gesehen
als wir uns in Dunkelheit
mit zitternden Händen
formten
Wahrscheinlich erinnere ich mich
an ein feuchtes Lächeln
an die Wärme im Raum

Warst du noch da
nach dem dunklen Erwachen?

Bist du je da gewesen?

Wir haben dich nicht gesehen
es war möglicherweise Nacht
wahrscheinlich ist es Nacht
wo du wohnst

Vielleicht waren wir nicht hier
und du bist anderswo
umhüllt von Haut

jetzt bist du
ein schwarzer Büstenhalter
auf dem Boden
und ich wohne
auf dem Teppich

6 kommentarer

  1. hej Brian,
    det er et specielt fornöjelse for mig
    at laese danske digte…fra fixpoetry
    kom jeg hertil, og som du kan maerke,
    taler jeg kun lidt dansk.
    saadan jeg kan oeve mig i at laese det
    her hos dig.

    venlig hilsener fra Schweiz
    Kirsten
    🙂

  2. da hab ich doch vollständig den kommentar zum gedicht vergessen, bitte verzeih.
    es gefällt mir sehr, dieses hier.
    es ist ein fühlgedicht mit der BH am ende auch
    geschieht mir ein auftauchen und eine einladung
    zum erneuten eintauchen in meine eigene phantasie…

    herzlich,
    Kirsten

  3. Hej Kirsten – og velkommen til min blog. Du taler flot dansk ser det ud til.

    Det glæder mig at du kan lide digtet 🙂

  4. Tak for inspirationen til at bruge et sprog som er een uvant som udgangspunkt for digtningen, og dermed få en helt anden tilgang til rytme, form og smag.

    Det må jeg prøve. En dag. Lige pludselig.

  5. Hva dælan er det for et grønt monster der følger min signatur her hos dig????

    😀

  6. Silhuet: Ja det kan være ganske sjovt at prøve de sprog man nu har mulighed for – det er dog meget, meget svært synes jeg – jeg er jo ikke indfødt tysker (eller englænder for den sags skyld) og der skal nok en “indfødt” til at godkende om det “holder”…

    Monsteret er noget WP genererer – det er en ny feature. Du kan også vælge fx et mønster (som Kjeldberg har gjort) – men jeg synes monsterne er sjovere 🙂

Skriv et svar

