Ordlige senryu

Efter at jeg har konstateret, at det er senryu og ikke haiku jeg skriver, kommer her et par af dem, der beskæftiger sig med ordet.

*

Ordet flytter sig
Springer i ørernes net
Stiger til panden

*

Starten var ordet
Og ordet lignede Gud
Og ordet var Gud
(Omskrivning af Johannes kap. 1, vers 1)

*

Sådan sagdes det
Som sagt blev det sagt sådan
Siges det sikkert

*

Haletudser hopper op
På nøgne, blanke sider
Fortælling dannes

*

Skriv et ord i dag
A til Å er lige langt
Set fra midten af

*

7 kommentarer

  1. De er finurlige! Kan især godt lide de sidste.
    Jeg har helt opgivet alle de der etiketter på “haiku” – det er jo umuligt at hitte rundt i 🙂

  2. Ups glemte en 🙂 til dig Brian og selvfølgelig også til dig Pia.

  3. Harning > Som du definerer genrerne, så virker det jo knapt så bøvlet. Må man evt. citere dig, ved opgivelse af dit navn naturligvis?

  4. Tak Pia. 😀
    Og jo selvfølgelig må du gerne det. 😀

  5. Ja i virkeligheden er det nok ikke så vanskeligt. Personligt glemmer jeg blot hvad betegnelserne er, da det er så sjældent jeg skriver de her små sager.

    Godt, kort og præcist beskrevet Harning – godt link at huske 🙂

  6. Godt, kort og præcist – jep, det mig. 😀

Skriv et svar

