Digt: Übercool

Et af mine nye digte, som fungerede rigtigt godt til oplæsning ved Ord Under Himlen. Billedet er taget af Lonni Krause. Det er stjålet fra Ord Under Himlen-bloggen og er næppe så cool, som digtet antyder jeg skulle være :-):

 

Ûbercool

Det handler om tvære lunger
sorte vejrtrækningsmomenter
Glødeender som peger fra min mund
Jeg skal ryge stikkende smøger
på cafeer, i barer og forbudte kontorer
Stik mig prince, stik mig corner
stik mig smøg til mit blod
Jeg vil tjære mine lunger
til sværtede celler tæres
i nikotinens alfa

Jeg skal forsumpe i whisky og vodkas skyllende fornemmelser
Vugge min krop med bølgende bajere
saftigt sluge druernes mælk
Natten bliver mit ærne
i samklang med koncerternes brægende flokke
og blonde brystbærere

På beskidte toiletsæder sætter jeg næsen mod røret
Kokainens hvide troldmand tryller
übercool übercool
Klarsyn spreder sig bag knappenålspupiller

Jeg gør det i stoffer af alle observanser

Sanser, sanser

Med motovejsfart falder blondiner og brunetter
fra fjorten til fyrre
ind til min hud
Det handler om kød
Jeg skal smæske mig i saftige åbninger
og kusser så mange som mere – og flere

Jeg er ren
Jeg er cool
Jeg er übercool übercool

6 kommentarer

  1. Det rykker og raser og råder og regerer.

    Der er SÅ meget liv i det!

    Du er for cool, er du. Übercool 🙂

  2. Det er en hård nyser, øj, der er sejt – ja, übercool faktisk!

  3. Hey – det uncool pic er taget af mig 😉 og jeg vil gerne høre dig læse en kende mere – kan du ikke få dig ind på youtube?

    Hilsner
    Lonni

  4. ps: men det der bælte er übercool oxo 😉

  5. Hey piger 🙂 Tak for kommentarerne. Digtet skrev jeg et par dage før OrdUnderHimlen – og jeg syntes faktisk ikke rigtigt det fungerede. Det viste sig dog at det var ret fedt at læse op, og publikum så ud til at kunne lide det 🙂

    Lonni: YouTube – tjoooo. Jeg ved sgutte lige hvorn man gør…men måske jeg skulle få én til at lave et par optagelser. Det kunne faktisk være rigtigt sjovt 🙂 (OBS: det er ikke billedet der er uncool – det er mig – og jeg redigerer lige i teksten)

  6. Aj – NU – på med face’t på YouTube – så cool du altså er! AVS! du skal ikke læse den der anmeldelse af Ord Under Himlen som ligger på vores blog nu – så kommer du til at hade os! 😉

Skriv et svar

