I den anledning – flere senryu…

Det er kommet mig for øre, at noget godt er sket for Pia valentin Lorenzen. Mon ikke hun nævner det på sin blog in due time. I den anledning hermed et par senryu af de humoristiske 🙂

Lidt af det nye

så er det på plads
sømmet sidder hvor det skal
fingernegl er blå

fylder mave nu
dejlig sprut og vise ord
fylder spand i morgen

opkomling på junk
sniffer pulver som er hvidt
Herre vis ham nåle!

snegl og frø om kap
hurtigst til det næste hus
hvem af dem kom først?

Lidt af det gamle

Hønen falder ned
mange æggesnapse gav
en kæmpe fjer på

Ålen drikker tæt
vrider sig forvirret nu
i ålerusen

Krage søger mage
finder én i barens lys
fuld som en allike

Vandrende pind går
brækker sig på grenen
har en pind i øret

Astrologen ser
alt der er i fremtiden
han er stjernestiv

5 kommentarer

  1. Senryu. 😀

    Særlig det første falder i min smag. I Like. 😀
    og det andet….

  2. Brian: har du også planer om at udgive senryu eller noget i den henretning?

  3. Lonni: nææh – det havde jeg egentlig ikke tænkt. P.t. har jeg nok i støbeskeen – en novellesamling der udkommer til januar, en roman, der næsten er færdig, samt en ny digtsamling, som også er godt på vej….Måske engang 🙂

  4. Planer er allerhelvedes gode at have. Det lyder godt altsammen.

  5. Hej Brian
    Tak for linkningen 🙂
    De her senryu er simpelthen så gode! Jeg kan især godt lide det første, det kan jeg virkelig relatere til – haha.
    Og så lyder det overordentligt spændende med al det, du har på tapetet!

Skriv et svar

