Eventyr konkurrence

siluet2Har du en H. C. Andersen gemt et eller andet sted i dit lumre indre? Kunne du tænke dig at blive oversat til engelsk og mandarin?

ABZebra har udskrevet en eventyr konkurrence (den tredie i rækken), hvor fristen er blevet forlænget for at få endnu flere manuskripter.

Du skal:

  • Skrive et moderne dansk eventyr
  • 1000-2000 ord
  • eventyret skal tale både til børn og til voksne
  • de 15-20 bedste eventyr udgives i antologien Moderne danske Eventyr III i 2009
  • forlaget er ABZebra
  • eventyrene vil endvidere blive udgivet i Kina på engelsk og mandarin

Du kan læse alt om konkurrencen her. Personligt når jeg nok ikke at få brygget noget sammen – men på med pennen alle jer!

En kommentar

  1. Det er ellers ganske tillokkende – tænk at blive oversat til mandarin!
    Desværre tror jeg ikke nogle af mine eventyr helt kan leve op til standarden, men jeg vil da lige tjekke, om jeg skulle have noget i skuffen, der måske kan bruges 🙂

Skriv et svar

