Hildemænd! Man tiden forglemmer og kun den fornemmer

Ganske som om det ikke var hændt, skulle man mene, hvis da ikke hukommelsens bitre tråde, pludseligt prikkede sin krumme hånd på hjernebarken og Guds anklagende finger pegede på panden: “Ve dig din usle synder – at ikke komme sin pagt i hu, skal ikke blot koste fårene livet, men inden da også gøre dem fårede at beskue“, lød en røst i mit øre ganske kort efter den prikkende hånd og pegende finger.

Gammel bog

Var der ikke noget med nogle adopterede ord ovre hos Dyveke – ord som skulle bruges en gang i ugen på bloggen? Joe – det tror jeg nok der var. Men hvornår er det lige man skal bruge ord som Sprok-mester, Hallunk, Skabilk og Dadle – som er mine adoptionsord? Jeg ved det ikke, men nu må jeg se om jeg kan få dem flettet ind i en eller anden sammenhæng 🙂